Pielęgnacja i konserwacja przyczepy

Regularna pielęgnacja i konserwacja przyczepy to podstawa, która pozwoli zapobiec niechcianych usterek i pozwoli na długoletnie niezawodne działanie przyczepy.

1. Przed pierwszą podróżą.

Przed wyjazdem od dealera należy upomnieć się o sprawdzenie śrub w kołach oraz ewentualną pomoc przy sprawdzeniu świateł. Kula haka powinna być odpowiednio nasmarowana a gniazdo w pełni sprawne.

2. Po pierwszej podróży.

Po pierwszej podróży należy zwrócić uwagę czy nie występują żadne niepokojące wady przyczepy. 
Niezbędne jest sprawdzenie:

Stanu kuli haka, który powinien wynosić Ø 50 –0,4 mm
Oświetlenia w przyczepie (światła pozycyjne, światło przeciwmgielne, kierunkowskazy, światła stopu, oświetlenie tablicy rejestracyjnej – w przypadku przyczepy w wersji 7 PIN lub światła pozycyjne, światło wsteczne, światło przeciwmgielne, kierunkowskazy, światła stopu, oświetlenie tablicy rejestracyjnej – w przypadku przyczepy w wersji 13 PIN).
ŚRUB W KOŁACH – jest to obowiązkowe i bardzo ważne.
Wszystkich burt, zapięć burt, klap, plandekę.
Stan hamulca w przyczepie.

3. Gdy przyczepa stoi dłużej niż 2 tygodnie.

Gdy mamy w planach zostawić przyczepę na dłużej niż 2 tygodnie w miejscu, zalecane jest, aby przyczepa (jeśli to możliwe) została umyta i zabezpieczona cienką warstwą produktu konserwującego blachy i umieszczona pod dachem.
Zalecane jest także, aby przyczepa (jeśli to możliwe) została postawiona pionowo na utwardzonym gruncie opierając na specjalnych nośnikach lub postawić ją na kozły. 
Do poprawnego przechowywania przyczepy wymagana jest stabilna i sucha powierzchnia, należy unikać wilgoci i zalegającej pokrywy śnieżnej.
Wszelkie akcesoria takie jak plandeka, stelaż muszą zostać zdemontowane.
Przy wszelkich próbach ustawienia przyczepy do pionu wymagana jest druga osoba, prosimy uważać na ostre krawędzie a wszelkie czynności wykonywać w odpowiednio bezpiecznych warunkach.

Po dłuższym postoju przyczepy przed ruszeniem w drogę należy koniecznie:

Sprawdzić ciśnienie w oponach
Dokręcić śruby w kołach
Sprawdzić jakość łożysk kół
Regulacja układu hamulcowego
Sprawdzić zużycie opon
Sprawdzić stan zaczepu kulowego
Sprawdzić oświetlenie w przyczepie
Gdy zamierzamy znów zamontować plandekę i stelaż należy sprawdzić wszystkie śruby w stelażu oraz sprawdzić zużycie gumy w plandece.

4. Ochrona antykorozyjna.

Po zakończeniu jazdy drogami posypanymi solą należy umyć przyczepę i nanieść ochronną warstwę wosku. W przypadku ubytków powłoki cynku, odpryski, wżery należy je odtłuścić, oczyścić, wysuszyć i nanieść na nie 2 lub 3 warstwy środka do cynkowania na zimno (np. cynk w aerozolu). Wszystkie metalowe elementy przyczepy muszą być chronione warstwą ocynku. Niektóre elementy po czasie ciemnieją, jest to efekt reakcji ocynku z tlenem znajdującym się w powietrzu (jest to normalne i nie trzeba się tym przejmować). 

5. Czyszczenie przyczepy.

Czyszczenie przyczepy jest wymaganym elementem po transportowaniu agresywnych środków. Należy unikać kontaktu z częściami zaczepu kulowego, piastą kół, łożyskami koła i oświetleniem przyczepy. Najlepiej w celu ochrony powinno się pokryć burty i dyszel warstwą neutralnego wosku.

Shopping Cart
Scroll to Top